ÃŽntre credință și unireNe face plăcere să vă invităm sâmbătă 10 noiembrie 2018, ora 11.30, la Galeria Arta din Câmpulung Muscel, unde va avea loc vernisajul expozițieiÎntre Credință și Unire, dedicată Centenarului Marii Uniri. Expune Klara Pădurean, vicepreședinte al Asociației Artiștilor Plastici Mureș. Născut din conceptul său intitulat Icoana din Cruce, proiectul Între Credință și Unire, realizat în colaborare cu Consiliul Județean Mureș, aduce în lumină sfinții români mai puțin abordați în iconografie, fiind inaugurat în august 2018 la Târgu Mureș și itinerat ulterior la Alba Iulia. Conceptul inedit Icoana din Cruce, înregistrat ca marcă la OSIM, are în obiect, așa cum spune artista, „obiceiurile străvechi, datinile și ritualurile religioase care, toate, au în centrul lor crucea, ca simbol creștin al mântuirii” și „ne sugerează că sfânta icoană poate să transmită, pe lângă dragostea lui Dumnezeu, și transpunerea privitorului într-o dimensiune a credinței și speranței”.
Nume cunoscut în plastica mureșeană și nu numai, Klara Pădurean pictează în ulei și acril pe pânză, icoane pe sticlă și pe lemn. A participat la importante expoziții de grup și a deschis numeroase expoziții personale, dintre care le amintim pe cele de la: Biblioteca Națională București (2012), Ambasada României de la Bonn (2010), Budapesta (2011, 2012), Galeria UAP - Sibiu (2013) etc. Printre cele mai recente se numără expozițiile de la Sinaia, Târgoviște, Cluj-Napoca și Curtea de Argeș.
Lucrări ale sale se găsesc în colecții particulare și în patrimoniul unor instituții din țară și din străinătate.
Expoziția va fi deschisă în pe
Vă așteptăm.
Ioan Crăciun,
Director al Editurii Ars Docen
Curator al Galeriei Arta
2018-11-07 |
LANSARE CARTENe face plăcere să vă invităm sâmbătă 6 octombrie 2018, ora 11.30, la Galeria Arta din Câmpulung Muscel, unde va avea loc lansarea volumului Ca să încerc rotundul lumii. Jurnal de călătorie, autor Adrian Săvoiu.
Adrian Săvoiu (n. 1954, Câmpulung-Muscel) este profesor de limba și literatura română. A absolvit Universitatea din București, Facultatea de Litere în anul 1978. Cercetările în domeniu și experiența de profesor s-au concretizat în redactarea manualelor de limba și literatura română pentru clasele de liceu, pentru Școlile de Arte și Meserii, în alcătuirea de antologii, ghiduri și auxiliare didactice, tipărite la edituri importante ca All, Teora, Humanitas și Art. Din anul 2005 a avut un parteneriat permanent cu Editura Ars Docendi - Universitatea din București, unde a tipărit 13 volume (2 în colaborare) și a îngrijit 4 ediții, toate despre cultura și istoria zonei Muscel. În anul 2011 i s-a acordat titlul de „Cetățean de onoare al municipiului Câmpulung-Muscel”. „Febra călătoriilor pe care le-am făcut după prăbușirea Cortinei de Fier poartă în ea frustrarea eșecurilor repetate de a vedea Occidentul înregistrate înainte de 1989. Destul de târziu, abia în 1997, a venit în sfârșit pasul cel mare: 45 de zile la Paris. M-am pregătit pentru această călătorie ca într-o sesiune de examene. La tot ceea ce știam până atunci, am adăugat bibliografie, am scotocit după cărți în toată biblioteca, am împrumutat ghidul Michelin (în România anului 1997 nu exista un ghid al Parisului, pe care să îl cumperi!), am achiziționat hărți cu Parisul, mi-am făcut chiar zeci de fișe. O lună întreagă, înainte de a pleca, m-am pregătit zi de zi, asiduu. Așa cum consemnez în primele rânduri ale acestui jurnal de călătorie, după refuzul vizei în 1983, Parisul nu mai era pentru mine doar un oraș, ci se transformase într-un mit”, scrie Adrian Săvoiu în cuvântul înainte al cărții, intitulat Demonul călătoriei.
Lansarea se înscrie în seria de evenimente organizate de Editura Ars Docendi în cursul anului 2018, la 20 de ani de la înființare.
Vă așteptăm.
2018-10-03 |
Expozitie graficăNe face plăcere să vă invităm sâmbătă 29 septembrie 2018, ora 11.30, la Galeria Arta din Câmpulung Muscel, unde va avea loc vernisajul expoziției de grafică (RE)ÎNTÂLNIRI a artistului plastic Romulus Dumitru Harda, membru al Uniunii Artiștilor Plastici din România. Romulus Dumitru Harda s-a născut pe 3 august 1959 în Țara Moților (la Baia de Arieș, județul Alba). În anul 1984 a absolvit Institutul Politehnic București, Facultatea de Electronică și Telecomunicații. În perioada 2012-2015 a urmat cursurile Școlii de Artă din București. Tehnica în care s-a specializat este desenul în cărbune, iar tematica favorită este portretul, fiind în prezent recunoscut ca unul dintre portretiștii români de talent. În septembrie 2013 deschide prima expoziție personală, intitulată Chipuri surprinse, la Galeria Elite Prof Art din București. Odată cu vernisajul are loc și lansarea volumului său cu același titlu. Tot în anul 2013, lucrările sale apar în volumul de colecție Personalități române și faptele lor. 1950-2010. Din 2013 și până în prezent a participat la importante expoziții de grup: Femeia în arta românească, Peisaje și Maeștrii artei românești contemporane, Galeria de Artă Elite Prof Art, București; Punct și de la capăt și Confluențe plastice, U Art Gallery, București; Salonul Internațional de Artă Plastică, Biblioteca Națională a României; Occident-Express, Galeria Occidentului, București; Vise în Balcani, Galeria ARTUT, București; Saloanele Mihai Eminescu, Palatul Parlamentului ș.a. Expoziția de la Galeria Arta din Câmpulung cuprinde o serie de portrete/(re)întâlniri cu semnificație specială. Inedită și specială pentru Romulus Harda este și (re)întâlnirea cu fostul său coleg de facultate, Gheorghe Pristavu, fondator și proprietar al Galeriei Arta, invitat la eveniment. Expoziția va fi deschisă în 2018-10-01 |
Regele MihaiNe face plăcere să vă invităm la Galeria Ar · vernisajul expoziției Copilăria Regelui Mihai în fotografiile lui Iosif Berman · prezentarea albumului Cusături românești culese de Elena C. Cornescu, ediție de Ioan Crăciun, Ars Docendi, 2018
Expoziția, realizată de Editura Ars Docendi-Universitatea din București, conține reproduceri ale unor fotografii realizate în perioada interbelică, ilustrând momente din copilăria Regelui Mihai. Iosif Berman (1890-1941), unul dintre cei mai importanți fotojurnaliști de la începutul secolului XX, a fost ultimul fotograf oficial al Casei Regale a României. Evenimentul inițiat de jurnalista Adina Ștefan, legatara testamentară a Luizei Berman, se adaugă expozițiilor Berman găzduite de Muzeul Național Cotroceni și de Biblioteca Națională a României în anii 2013 și 2014 și celei de la Teatrul Național din București, în 2016.
Această expoziție de fotografii istorice, dintre care unele datează din perioada 1927-1930, anii Regelui-copil Mihai, reprezintă un omagiu adus memoriei acestuia.
Expoziția va fi deschisă în perioada 20 iulie - 23 august 2018.
Albumul Cusături românești culese de Elena C. Cornescu (Ars Docendi, 2018), reeditarea primei ediții apărute la Editura Socec & Co. în 1906, este una dintre cele mai documentate și mai bine realizate lucrări din domeniul artei decorative tradiționale românești. Cuprinde 41 de planșe cu modele de cusături românești „adunate din 7 districte ale României: din Muscel – 15; Argeș – 9; Râmnicu-Vâlcea – 8; Olt – 3; Gorj – 2; Prahova – 1; Dolj – 1, Ilfov – 1, Banat – 1“. La mai bine de un secol de la publicare, albumul își conservă calitatea artistică, valoarea documentară crescându-i pe măsura trecerii timpului. Aceasta este și rațiunea pentru care ne-am încumetat să-l reedităm în acest an al Centenarului. Vă așteptăm.
2018-07-18 |
Mihai CoțovanuNe face plăcere să vă invităm sâmbătă 14 iulie 2018, ora 11.00, la Galeria Arta din Câmpulung Muscel, unde va avea loc un dublu eveniment:
Albumul Programul iconografic de tradiție bizantină și variante ale sale în pictura bisericilor din București este una dintre lucrările de referință din domeniul precizat în chiar titlul lucrării.
Adrian Matei Alexandrescu este licențiat al Institutului Teologic Universitar din București (1974). A susținut doctoratul în Teologie (1997), cu teza Icoana în Iconomia mîntuirii. Erminia picturii bizantine și arta creștină eclesială.
Până în 2013 a fost lector universitar la Facultățile de Teologie Ortodoxă din București și Iași: predare de cursuri licență/masterat la discipline de profil teologico-artistic: Arta creștină eclesială, Studiul erminiei bizantine, Estetica teologică, Metode de intervenție asupra operei de artă, Studiul tehnicilor vechi și tradiționale, Arta monumentală bizantină (sec IV-VI), Icoana bizantină – de la comunicare la comuniune, Icoana bizantină în spațiul eclesial ortodox, Practică de șantier (la Facultatea de Teologie Ortodoxă „Justinian Patriarhul” din București), respectiv Istoria artei, Istoria artei universale și românești (Artă creștină), Arta creștină românească, Arta bizantină, Elemente de artă și arhitectură bisericească, Elemente de liturgică și erminie bizantină, Elemente de iconografie și iconologie, Practică de specialitate (la Facultatea de Teologie Ortodoxă „Dumitru Stăniloae” din Iași). A tradus 12 lucrări din domeniu, a publicat numeroase studii și articole în reviste de specialitate din țară și din străinătate, a conceput și a pus în practică importante proiecte de pictură „din nou” în tehnica frescă la biserici din capitală și din provincie. Este autor al unor importante lucrări de artă (pictură murală și restaurare). Măriuca Alexandrescu (Berechet) este absolventă a Facultății de Limbi Romanice – secția română-franceză, Universitatea din București. În perioada 2000-2011 a fost cadru didactic universitar la Facultatea de Teologie Ortodoxă, Universitatea din București. În prezent este traducătoare și colaboratoare externă a Patriarhiei Române. Începând cu 1997 a tradus din și în franceză peste 20 de lucrări (din domeniile teologie și istorie) pentru edituri de prestigiu din țară și din străinătate, precum: Calea Asceților (Le chemin des ascètes), de Tito Colliander, Editura Institutului Biblic și de Misiune al BOR, București, 1997, reeditat la Editura Humanitas, Bucuresti, 2003; Nevoia de icoană (Dialogue avec un peintre d’icônes), de Michel Quenot, Editura Sophia, București, 2006; Sfântul Serafim de Sarov, de Michel Evdokimov, Editura Sophia, București, 2010; Bizanțul și creștinismul, de Olivier Clement, Editura Nemira, 2017. Mihai Coțovanu este absolvent al Academiei de Arte „George Enescu” din Iași (1995). Membru al U.A.P.R., Filiala Iași, din 1997. Artist plastic cu o foarte bună cotă națională, a deschis expoziții personale în galerii de referință (București, Iași, Brașov, Sofia, Castelul Bruhl, Germania ș.a.) și a participat la expoziții concurs și de grup importante (Dominius – București, Palatul Culturii – Iași, Muzeul Municipiului București, ICR Budapesta, Sozopol, Muzeul Cotroceni etc) și tabere artistice de creație. Opera sa artistică constituie subiectul câtorva remarcabile albume de artă realizate de importanți critici de specialitate: Penelul și paleta. Mihai Coțovanu, semnat de Valentin Ciucă, Arta întru desăvârșire, semnat de Mircea Deac, și Spiritualitate, tradiție. Mihai Coțovanu, prefațat de Tudor Octavian. Mihai Coțovanu este „un continuator sincer și talentat al tradiției. (...) Întreaga sa pictură este o expresie a adevărului, a sincerității, a emoției, a talentului neobosit. Forța sa de muncă este impresionantă, fiind împins înainte de un foc misterios și mistuitor numit talent...” (Mircea Deac) Expoziția de pictură Dramatismul și sublimul în artă este deschisă în perioada 9 - 19 iulie 2018. Vă așteptăm. Ioan Crăciun, Director al Editurii Ars Docendi Curator al Galeriei Arta 2018-07-14 |
Expoziție Eugen CiocanVă propunem o întâlnire cu regizorul Eugen Ciocan, „maître photographe”, și cu portretele sale însoțite de legende, reunite în cadrul expoziției „Versus – atunci și acum”. Eugen Ciocan, realizator de filme documentare și creator de publicitate, a făcut un viraj lent, dar ireversibil către un domeniu mai tihnit, și anume paseismul. Dar nu sub o formă melancolic-contemplativă, ci într-o variantă profesionistă. Mai concret, a înființat în București așa-numitul FotoCabinet, locul destinat regăsirii unui ritual: vizita la fotograf. Mai mult: portretele sunt realizate în tehnică argintică și sunt colorate manual, autorul încăpățânându-se să mențină registrul poetic de odinioară cu orice preț.
„FotoCabinet a devenit o insulă în mijlocul Centrului Istoric de azi, asediat de terase și vacarm profan. Prestigiul lui a împins lucrurile și mai departe: de câteva luni locul a devenit Muzeul «Micul Paris».
Expoziția va fi deschisă în perioada 9 iunie – 6 iulie 2018.
Vă așteptăm. Ioan Crăciun 2018-06-07 |